Welcome to this anonymous blog

27 November 2011

DREAMS

hey semua...... sihat? dah makan?...dah solat?....(stop being my mother!!!!).....
hehehe..... nak tanya sikit..... readers semua mesti ada "dreams" yang tersendiri kan?
"dreams" kita yang dah jadi keyataan berapa banyak?...... 
dan yang masih menemani malam kita berapa?.....
post ni sebenarnya nak cerita lah pasal "dreams" aku....
setiap hari kita bermimpi kan? aku jenis yang tak nak melepaskan mimpi itu berlalu pergi
*(setiap mimpi yang kita mimpi akan hilang sebaik sahaja kita sedar dari tidur... namun ianya berperingkat..... bukan nya bangun-bangun terus hilang)
jadi setiap hari aku akan mencatatkan mimpi-mimpi aku.....(apa yang aku ingatlah)
and kalau aku mimpi orang.... aku akan tulis kan detail orang itu
#contohnya : ketinggian, warna kulit
nampak macam pelik kan..... tapi aku buat tu bersebab..... mana lah tahu
tengah jalan-jalan di Pekan Kuah..... terjumpa pulak dengan orang dalam mimpi itu
*(orang dan tempat didalam mimpi kita selalunya adalah orang yang kita pernah lihat dan tempat kita pernah lihat/lalu/singgah)
#contohnya : abang yang pernah aku mimpi untuk bunuh aku itu rupanya anak kepada kawan sepejabat ibu aku (darjah 6 masa itu)
aku ada rasanya 3 buku.... yang aky gelar "BOOK OF SECRETS"......
aku gelar buku tu "BOOK OF SECRETS" sebab hanya aku dan ALLAH sahaja 
tahu isi buku itu......
"DREAM" itu indah tapi ianya sering pergi
selain itu "dreams" aku yang tak melibatkan tidur memang banyak
aku salalu "dreams" benda yang tak mungkin berlaku
#contohnya : aku pernah "dream" SMK seri sepang akan pilih aku jadi pemain boling sekolah
apa masalah dengan dream itu? well aku main boling pun tak reti
masa itu aku saja je sebab aku dengar cousin aku selalu sangat pergi tournament 
aku pun nak jugak lah..... dalam family tree keluarga "ahmed rosely" 
hanya keluarga aku je yang least aktif dalam sukan or any school activities....
aku selalu blow bubbles.... hehe apa kaitan dengan "dreams"?
aku selalu blow bubbles dekat tepi kolam..... and aku akan campak kan "dreams"
-"dreams" kedalam kolam tu...... saja nak release tension.... 
sebab kebanyakan "dreams" aku didorong oleh ibu bapa and keluarga
#contoh : 5A, 8A, Mumtaz....
tension kot simpan "dreams" itu..... so nak relax..... buang "dreams" itu
dan terus berusaha macam biasa...... RELAX, COOL, and NOT STUDY
(alah aku dapat jugak 5A upsr buat macam itu..... final haritu pun 7A)
okay aku nak penuhi "dreams" parent aku iaitu......
anak-anak jauhkan diri dari komputer dan mendekati buku.....
hahahaha bye!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thanks For Reading